Performancing Metrics

استاندار تهران: آب غرب به شرق تهران وصل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 398432
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1396 - 19:04
افتتاح پروژه‌های استان تهران با 2300 میلیارد اعتبار در هفته دولت
استاندار تهران از افتتاح پروژه های ملی و استانی با اعتبار بیش از دو هزار و 300 میلیارد ریال در هفته دولت و با حضور اعضای هیات دولت در سطح استان تهران خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید حسین هاشمی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در هفته دولت چند تن از هیئت دولت برای افتتاح پروژه ها حضور خواهند داشت، گفت: اعتبار پروژه هایی که قرار است در این هفته افتتاح شوند، بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیار ریال است که شامل پروژه های ملی و استانی می شود.

وی به بهره برداری از پروژه انتقال آب "قمر بنی هاشم" اشاره کرد و گفت: در این پروژه آب غرب به شرق تهران را متصل می کند و یک نوع ایمن سازی آب صورت می گیرد تا اگر در یکی از مناطق غرب و شرق مشکلی پیش بیاید، این خط لوله یکدیگر را پوشش می دهند.

استاندار تهران به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم برای شهر تهران اشاره کرد و عنوان داشت: چهار سال پیش در جنوب و شرق تهران، نزدیک ۵۰ میلیون متر مکعب کسری آب شرب داشتیم. مشکل جدی در این بخش ها نیز مشکل بهداشتی آب ها بود. امروز هم مشکل تامین آب و بهداشت آن را حل کرده ایم و هیچ مشکلی در این حوزه ها وجود ندارند. همچنین بعضی از روستاها که با تانکر آب می بردند، لوله کشی شده است.

وی به موضوع فاضلاب و محیط زیست اشاره کرد و تصریح داشت: این دو موضوع از سیاست ها و مسائل مهم دولت است. در کل کشور ۴۱ پروژه تصفیه خانه برای موضوع فاضلاب شروع شد که 10 مورد آن در استان تهران افتتاح شد و ۱۳ مورد نیز در دست اقدام داریم که در دولت دوازدهم اجرایی می شود و در پایان دولت نیز به پایان می رسد و کل فاضلاب های استان که بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است تصفیه می شود و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

هاشمی بیان داشت: یکی از موضوعات دیگری که مورد توجه قرار گرفته است، نوسازی صنایع و صنوف تولیدی استان تهران است. در این راستا حدود 10 هزار هکتار شهرک جدید اقتصادی تعریف شده است.

هاشمی تصریح کرد: یکی از نخستین اقداماتی که در شهر تهران انجام شد این بود که تمام پمپ بنزین های شهرستان تهران و اطراف آن به یورو ۴ ارتقاء پیدا کرد و باعث شد روزهای سالم خیلی بهتر از گذشته شود. همچنین امیدوار هستیم نوسازی ناوگان شهر تهران را نیز عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید