Performancing Metrics

ضرورت برخورد علمی با معضلات نظام بانکی | اتاق خبر
کد خبر: 403385
تاریخ انتشار: 21 آذر 1396 - 17:59
دیواندری اعلام کرد:
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، از تدوین طرحی پژوهشی در خصوص لایحه جدید بانکداری خبر داد و گفت: باید با معضلات نظام بانکی برخورد علمی داشت.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از  مهر، علی دیواندری در مراسم بزرگداشت روز پژوهش گفت: در شرایط کنونی اقتصاد ایران و نظام بانکی که با دشواری هایی مواجه است، نظام بانکی وارد فاز و مرحله ای شده که باید به صورت حرفه ای و با علم و تخصص با آن مواجه شد؛ پس باید به روش های علمی متمسک گردید. 

رییس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: در تمام دنیا نیز با توسل به تحقیقات عمیق علمی، کار را پیش برده اند که در این میان، بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی در این مسیر در حال حرکت هستند.

وی تصریح کرد:در مراسم بزرگداشت هفته فناوری در نظام بانکی با همت بانک مرکزی، تلاش شده تا بهترین پژوهش ها که در دستور کار قرار گرفته، مورد تقدیر واقع شده و به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت شود.

به گفته دیواندری، پژوهشکده پولی و بانکی تلاش کرده نقش بسزایی در حوزه پژوهش های موثر و کارآمد در نظام بانکی داشته و حل معضلات ساختاری که چند دهه از انباشت آن می گذرد، را با تکیه بر پژوهش های کاربردی انجام دهد.

وی افزود: در سال جاری تولید و انتشار مقالات پژوهشی، اشتغال به تحصیل دکترای پژوهش محور، تغییر جهت گیری تحقیقات از آکادمیک به کاربردی و نیز انتشار کتابهای مورد نیاز بانکها از جمله اقدامات پژوهشکده پولی و بانکی است.

دیواندری از اجرای طرحی با همکاری وزارت اقتصاد و بانک جهانی در حوزه کامپلاینس خبر داد و گفت: این طرح از سوی پژوهشکده پولی اجرایی می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید