Performancing Metrics

نمی‌توانیم چشمهایمان را بر روی مشکلات مسکن مهر ببندیم | اتاق خبر
کد خبر: 403436
تاریخ انتشار: 22 آذر 1396 - 17:51
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید وضعیت مسکن های مهر بررسی شود، گفت: مسکن های مهر دارای مشکل باید از جمعیت تخلیه شوند، زیرا نمی توان مشکلات آنها را نادیده گرفت و چشمهایمان را بر روی این موضوع ببندیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد شکرچی زاده امروز (چهارشنبه) در سمینار آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اظهار کرد: در هر دهه زلزله های بیش از هفت ریشتر در کشور رخ می دهد و خوشبختانه تا کنون این زلزله ها در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رخ داده است.

وی افزود: حرکت لغزشی در زلزله کرمانشاه، از سمت ازگله به سمت سرپل ذهاب بوده است و آثار جابجایی زمین در این زلزله وجود دارد. این زلزله را ۱۰۲ دستگاه شتاب نگار تا بجنورد ثبت کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید براساس ثبت شتاب نگارها و خاستگاه، "شیک مپ ها" را به سرعت ایجاد کنیم و باید پاسخ سریع بدهیم و وضعیت ساختمان ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

شکرچی زاده ادامه داد: تخریب ساختمان های مسکن مهر سرپل ذهاب بر روی سیمای شهری تاثیرگذار است. باید بررسی کنیم آیا این مسکن ها هم چنان قابل سکونت است؟ باید در ساختمان های بیش از هشت طبقه قاب ساختمانی محکم بسته شود.

وی تصریح کرد: خاک مسکن مهر سرپل ذهاب، خاک دستی بوده است و این خاک مناسب ساختمان سازی نیست. باید بر روی بتن ها تمرکز بیشتری داشته باشیم، هم چنین باید تلاش کنیم تخریب را در مسکن سازی کاهش دهیم و موضوع چند نقشه ای را از ادارات جمع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز باید وضعیت مسکن های مهر را دوباره بررسی کرد. اگر این مسکن ها هم چنان دارای مشکل هستند حتی اگر ساکن دارند باید از جمعیت تخلیه شوند. نمی توان مشکلات مسکن مهر را نادیده گرفت و چشمهایمان را بر روی این موضوعات ببندیم.

شکرچی زاده خاطرنشان کرد: امروز و پس از زلزله کرمانشاه متوجه شده ایم در اجرا مشکل داریم و باید وارد این موضوع شویم.

وضعیت اصفهان از نظر زلزله سفید است

مدیر سازمان زمین شناسی اصفهان گفت: اصفهان، یزد، اراک و همدان استان های سفید از نظر زلزله هستند، اما اصفهان با پدیده فرو نشست زمین دست به گریبان است و از ۳۷ دشت ممنوع استان وضعیت ۱۲ دشت آن بحرانی است. اگر در کاشان و شهرضا زلزله رخ دهد، فرونشست به افزایش تخریب آن کمک می کند، البته وضعیت در میناب هرمزگان نیز همین طور است.

وی افزود: داستان هارپ و اعلام آن منتفی است، زیرا هارپ نمی تواند در زلزله ای به اندازه ۷.۳ ریشتر ایجاد کند و این موضوع صحیح نیست.

مدیر سازمان زمین شناسی اصفهان ادامه داد: هیچ انسانی نمی تواند زلزله را پیش بینی کند، ولی کاهش میزان خطر پذیری را می توان اجرایی کرد. ساختمان ها باید مقاوم سازی شوند و راه های دسترسی داشته باشم و آنها را پیش بینی کنیم.

اسلامی با بیان اینکه مسکن مهر یک پدیده است، افزود: باید وضعیت مسکن های مهر بررسی شود و برای آنها تدبیری کرد تا آمار تلفات کاهش یابد. ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد، ولی در بلایای طبیعی میزان تلفات آن به اندازه کشور چین است.

وی تصریح کرد: اگرچه همه اهمیت موضوع فرونشست زمین را می دانند، ولی آب های زیرزمینی را نابود کرده ایم و هنوز هم به این کار ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید