Performancing Metrics

با دقت و حساسیت بالا به دنبال بررسی جعبه سیاه سانچی هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 405134
تاریخ انتشار: 29 دی 1396 - 10:11
سرکنسول ایران در شانگهای:
سرکنسول ایران در شانگهای در مورد نحوه بررسی جعبه سیاه نفتکش سانچی گفت: با دقت و حساسیت بالا به دنبال بررسی جعبه سیاه سانچی هستیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، علیرضا ایروش افزود: مسایل حقوقی مربوط به باز کردن جعبه سیاه را با ظرافت کامل و به صورت حقوقی پیگیری کرده ایم و در حال رایزنی با مشاوران خود در این زمینه هستیم.
او با اشاره به اینکه هر کدام از طرف های این موضوع سه روز مهلت دارند دیدگاه های خود را در مورد نحوه بررسی جعبه سیاه ارایه کنند گفت: ما نیز با بررسی تمام مدارک و شواهد، دیدگاه های خودمان را ارایه کرده ایم.
به گفته وی برای زمان و نحوه بررسی جعبه سیاه سانچی باید نمایندگان ایران، چین، هنگ کنگ، بنگلادش و پاناما به توافق برسند که هنوز در حال رایزنی برای این موضوع هستیم.

16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.

اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

در نهایت 24 دی نفتکش سانچی غرق شد و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید