Performancing Metrics

حمایت صدراعظم آلمان از برجام و اصلاحات ساختاری منطقه یورو | اتاق خبر
کد خبر: 410714
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1397 - 23:09
آنگلا مرکل خواهان تقویت منطقه پولی یورو شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آنگلا مرکل که بیش از ۱۲ سال است صدراعظم آلمان است توافق هسته ای را تنها انتخاب ممکن خواند و اعلام کرد قدرت های اروپایی در تلاش برای حفظ این توافق بدون حضور آمریکا هستند.

هفته گذشته دونالد ترامپ- رییس جمهور آمریکا اعلام کرد از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی که منجر به لغو اکثر تحریم های بین الملی علیه این کشور شد خارج می شود. 

مرکل در بخش دیگر سخنان خود خواهان تقویت منطقه یورو شد و از پیشنهاد اولاف شولتس- وزیر دارایی این کشور مبنی بر استفاده از صندوق مکانیسم ثبات اروپایی برای اعطای تسهیلاتی به بانک هایی که شرایط خوبی ندارند  حمایت کرد. مرکل و وزیر دارایی او در حال مذاکره با دولت امانویل مکرون- رییس جمهور فرانسه هستند که خواهان ایده ایجاد بودجه مستقل از اتحادیه اروپا برای منطقه یورو و تبدیل مکانیسم ثبات اروپایی به صندوق پول اروپایی است. 

مرکل در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد آلمانی ها ریسک بیشتر را قبول نمی کنند و اعضای دیگر منطقه یورو باید مسوولیت های خود را اجرا کنند.

وی افزود: با این حال از نزدیک شدن ساختار مکانیسم ثبات به نهادی چون صندوق بین المللی پول حمایت می کنیم.

وزیر دارایی آلمان سه شنبه این هفته پیشنهاد کره بود مکانیسم ثبات به تلاشی مشترک برای کاهش ریسک در ترازنامه های بانکی تبدیل شود که گامی کوچک تر از تغییرات مد نظ مکرون محسوب می شود.

وی خواهان ایجادصندوقی برای کمک به اعضایی است که با بحران های مالی کوتاه مدت مواجهند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید