Performancing Metrics

موضع ملایم کره شمالی، اضطراب بازار را آرام کرد | اتاق خبر
کد خبر: 411081
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1397 - 13:48
در شروع معاملات امروز؛
پاسخ سنجیده پیونگ‌یانگ به نامه ترامپ که گفته بود دیدار کلیدی خود با کره‌شمالی را کنسل می‌کند، حال‌وهوای بازارها را بهبود داد و سهام جهان در مسیر بازگشت از سقوط قرار گرفتند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز جمعه، درحالی که پاسخ سنجیده پیونگ‌یانگ به نامه ترامپ که گفته بود دیدار کلیدی خود با کره‌شمالی را کنسل می‌کند، حال‌وهوای بازارها را بهبود داد، سهام جهان در مسیر بازگشت از سقوط قرار گرفتند. هرچند سرمایه‌گذاران همچنان محتاط باقی ماندند.

معاون وزیر خارجه کره‌شمالی، کیم کایله گوان، گفت پیونگ‌یانگ همچنان امیدوار است ترامپ فرمولی پیدا کند که با آن تقابل دو کشور بر سر برنامه سلاح‌های هسته‌ای، حل‌وفصل شود. به این ترتیب او اشاره کرد که کشورش با روی باز خواهان حل‌وفصل مشکلات با ایالات‌متحده است.

انتظار می‌رود با این روند بازار، سهام اروپایی در مقادیر بالاتری باز شوند. پیش‌بینی می‌شود فوتسی انگلیس، کاک فرانسه و داکس آلمان، ۰.۵-۰.۶ درصد بالاتر باز شوند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسه بدون ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، توانست ۰.۱ درصد سود کند. این درحالیست که کوسپی کره‌جنوبی هم توانست بیشترِ ضرر ۰.۹ درصدی خود در معاملات اوایل امروز را جبران کند و در نهایت با افتی ۰.۲ درصدی به کار خود پایان دهد.

نیکی ژاپن ۰.۱ درصد بالاتر رفت.

آنیندا میترا، تحلیل‌گر ارشد صندوق‌های ذخیره ارزی، در شرکت مدیریت سرمایه بی‌ان‌وای ملون، در سنگاپور، می‌گوید: همین که مقامات کره‌شمالی به تست موشک‌های خود باز نگشته‌اند، این ممکن است باعث زمینه‌چینی برای یک دور جدیدی از مذاکرات صلح شود. من معتقدم که هرچند این اتفاق روابط را بدتر کرد اما باعث بازگشت یک دوره طولانی ریسک‌آمیز شدن دارایی‌های کره‌جنوبی نخواهد شد.

نرخ سود ۱۰ ساله اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، روز پنج‌شنبه با افزایش قیمت این اوراق، تا ۲.۹۵۵ درصد افت کرد، اما امروز در معاملات آسیایی تا ۲.۹۹۲ درصد بازگشت. سود اوراق، تنها یک هفته پیش از این به رکورد ۷ ساله ۳.۱۲۸ درصد، دست یافته بود.

در بازار ارز، در معاملات آسیایی امروز، دلار توانست ۰.۳ درصد در برابر ین رشد کند و به نرخ ۱۰۹.۵۵ ین برسد. این نرخ خیلی پایین‌تر از رکورد ۴ ماهه ۱۱۱.۳۹۵ ین است که دلار در روز دوشنبه ثبت کرده بود. به این ترتیب احتمال آن وجود دارد که دلار اولین هفته ضرردهی خود در ۹ هفته اخیر را ثبت کند.

یورو هم در نرخ ۱.۱۷۰۹ دلار معامله شد که اندکی از پایین‌ترین رکورد ۶ ماهه ۱.۱۶۷۶ دلار، که در روز چهارشنبه ثبت کرده بود، بالاتر است. یورو هم در مسیر ثبت ششمین هفته افت متوالی خود قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید