Performancing Metrics

مردم امسال کمتر موز خوردند | اتاق خبر
کد خبر: 412158
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 10:28
در مقایسه با پارسال
آمار گمرک حاکی از آن است که در دوماهه نخست سال جاری واردات موز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی دو ماهه، در این مدت ۸۲ هزار و ۲۰۸ تن موز سبز به صورت تازه یا خشک کرده به ایران وارد شده است که ارزش آن به ۸۵ میلیون و ۹۱۱ هزار دلار می‌رسد.

واردات موز در دو ماهه نخست امسال ۱.۶۶ درصد از وزن کل واردات انجام شده و ۱.۲۶ درصد از ارزش کل واردات انجام شده به ایران را شامل می‌شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۸ هزار و ۲۹۰ تن موز به ارزش ۹۸ میلیون و ۷۵۲ هزار دلار به ایران وارد شده بود که در آن زمان ۲.۴۹ درصد از وزن واردات انجام شده و ۱.۴۶ درصد از کل واردات ایران مربوط به این محصول بود.

مقایسه آمار واردات موز سبز به صورت تازه یا خشک کرده در دو ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از کاهش ۳۲ درصدی واردات از لحاظ وزنی و کاهش ۱۳ درصدی از لحاظ ارزش واردات این محصول است.

با توجه به اینکه وزن واردات موز در دو ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است و تولید موز در ایران رقمی نیست که بتواند بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین کند، می‌توان گفت که نیاز به واردات موز کاهش پیدا کرده یا به عبارت دیگر می‌توان گفت که در سال جاری موز کمتری به ایران وارد شده و مردم کمتر موز می‌خورند.

بر اساس این آمار، قیمت هر کیلو موز وارداتی در این مدت حدود یک دلار بوده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید