Performancing Metrics

آلودگی سرویس‌های پخش آنلاین مسابقات فوتبال جام جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 412202
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1397 - 11:20
متخصصان امنیتی از خطر انتشار بدافزار به سرویس‌های اینترنتی پخش آنلاین و مستقیم بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به کاربران هشدار دادند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از آنجا که این روزها تب مسابقات و بازی‌های فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که هم‌اکنون در حال برگزاری است، بسیار داغ شده و میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به تماشای مسابقات حساس و هیجان‌انگیز میان تیم‌های موردعلاقه فوتبال خود می‌پردازند.

بسیاری از کاربران در کشورهای مختلف به دنبال تماشای بازی‌های فوتبال از طریق سرویس و شبکه‌های اینترنتی و پخش آنلاین و مستقیم مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند. اما حالا متخصصان امنیتی سایبری به این دسته از کاربران و علاقمندان به فوتبال هشدار داده‌اند که بسیاری از این سرویس‌های آنلاین رایگان، نامعتبر  و غیرقانونی بوده و احتمال دارد دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت کاربران را به بدافزارهای خطرناک آلوده سازد و اطلاعات شخصی و محرمانه آنان را در معرض خطر و سرقت قرار دهد.

کریس هادسون – یکی از متخصصان امنیت سایبری فعال در شرکت زی اسکالر – در این باره می‌گوید: آدرس بسیاری از این سایت‌ها و سرویس‌های پخش آنلاین زنده غیرقانونی است و از طریق گوگل و فیس‌بوک قابل دسترسی است.

وی در ادامه افزود: جام‌جهانی این روزها به بستر مناسبی برای سودجویی و تجارت برای مجرمان سایبری تبدیل شده است تا بتوانند خیل عظیمی از کاربران را قربانی اهداف شوم خود کنند. 

او همچنین بر این باور است که مجرمان سایبری بدین وسیله قادر خواهند بود کدهای آلوده به بدافزار را بر روی دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت کاربران بارگذاری (آپلود) کرده و اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری و بانکی آن‌ها را به سرقت ببرند.

یکی دیگر از این متخصصان امنیت سایبری فعال در شرکت امنیتی فیدلیس، می‌گوید یکی دیگر از بزرگترین خطراتی که سایت‌های پخش غیرقانونی بازی‌های فوتبال، این روزها کاربران را تهدید می‌کند، نمایش تبلیغات برروی ویدیوهاست.

وی معتقد است که بسیاری از این سایت‌ها اقدام به سوءاستفاده از حساب‌های کاربری کاربران به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده می‌کنند. بنابراین آن‌ها به کاربران پیشنهاد می‌کنند که همواره از جدیدترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزارها، سیستم‌های عامل و مرورگرهای اینترنتی ممکن استفاده کنند تا بتوانند در برابر تهدیدهای امنیتی همچون بدافزارها سیستم دفاعی خوبی را از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید