Performancing Metrics

حذف قیمت رب تخلف است | اتاق خبر
کد خبر: 416906
تاریخ انتشار: 10 مهر 1397 - 16:50
دبیر سندیکای صنایع کنسرو:
درپی افزایش قیمت رب گوجه‌فرنگی و حذف قیمت برخی برندها، دبیر سندیکای صنایع کنسرو گفت: حذف قیمت از روی محصول تخلف است و این تخلف به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر دستگاه نظارتی اعلام شده و آنها از این مسئله مطلع هستند.

 

به‌ گزارش ‌اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طی هفته‌های اخیر در پی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی و افزایش صادرات آن، رب گوجه‌فرنگی نیز با افزایش قیمت همراه شد و هر قوطی در برخی برندها و مغازه‌ها تا ۲۰ هزار تومان هم قیمت خورد و در سایت‌های فروش نیز بیش از ۲۴ هزار تومان هم اعلام شد.

در این میان قیمت از روی برخی قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی حذف شد و محصول به صورت توافقی به واحدهای عرضه شد و واحدهای صنفی محصول را با قیمت تشخیصی خود به مشتریان عرضه می‌کنند که باعث شده این محصول با قیمت‌های غیر واقعی و متفاوت در هر مغازه فروخته شود که نشانگر نبود نظارت مناسب از سوی دستگاه‌های متولی است.

در این زمینه محمد میررضوی ــ دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ــ اظهار کرد: قیمت هر قوطی رب گوجه فرنگی بالاتر از ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان تخلف است و واحدهای تولیدکننده موظف به درج قیمت محصول خود هستند.

حذف قیمت تخلف است

وی ادامه‌ داد: علاوه بر این گزارش، تخلف مربوط به عدم درج قیمت توسط برخی از واحدهای تولیدی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سایر سازمان‌های نظارتی اعلام شده است که باید نسبت به این مساله ورود کنند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با تاکید بر این که یکی از مشکلات به وجود آمده طی روزهای اخیر در سطح تولید و عرضه کنسرو، عدم قیمت‌گذاری و درج قیمت روی بسته‌بندی محصول است، گفت: این موضوع به دستگاه نظارتی اعلام شده است و آنها نیز از این مسئله مطلع هستند.

میررضوی افزود: برخی از واحدهای تولیدی با عدم درج قیمت منجر به چنین وضعیتی شده‌اند و واحدهای فروش نیز با درج اتیکت یا بدون درج قیمت محصول مورد نظر را با قیمت توافق شده یا بالاتر از آن می‌فروشند.

گوجه‌فرنگی برای کارخانه‌ها ارزان نشده است

وی با اشاره به این که علی‌رغم کاهش قیمت گوجه فرنگی تازه‌خوری در میادین، همچنان شاهد بالا بودن قیمت گوجه‌فرنگی صنعتی هستیم، خاطر نشان کرد: قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی عرضه شده درب کارخانه معادل ۲۰۰۰ تومان است و قیمت‌ها چشمگیری نداشته است.

 دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران همچنین به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی اشاره کرد و گفت: هر چند یک هفته‌ از ابلاغ این دستور می گذرد، اما قیمت گوجه فرنگی ارائه شده برای کارخانجات کاهش نیافته است و با توجه به اعتصاب چند روزه کامیون داران، مشکلات عدیده دیگری برای واحدهای تولید به وجود آمد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید