Performancing Metrics

صادرات یکی از برنامه‌های اصلی گروه خودروسازی سایپا است | اتاق خبر
کد خبر: 417754
تاریخ انتشار: 29 مهر 1397 - 19:17
مدیرعامل سایپا در مراسم روز ملی صادرات:
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: گروه سایپا همواره در حوزه صادرات جزو خودروسازان پیشرو کشور بوده و تداوم صادرات و کسب بازارهای جدید را به عنوان یکی از برنامه های اصلی خود دنبال خواهد کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در حاشیه انتخاب گروه خودروسازی سایپا به عنوان صادر کننده برترملی که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما و با حضور  اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور،   رضا رحمانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت،   محمد شریعتمداری. جمعی از مدیران صنعتی، فعالین اقتصادی و صادرکننده های کشور برگزار شد،  محمدرضا سروش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، گروه سایپا توانسته برای نهمین بار موفق به کسب عنوان صادر کننده برتر ملی شود.

وی افزود: گروه سایپا همواره در موضوع صادرات بسیار موفق عمل کرده که قطعا این روند با حمایت های هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا ادامه خواهد داشت.

سروش گفت: در این برهه و با شرایطی که برای نرخ ارز در کشور بوجود آمده زمان مناسبی برای توسعه صادرات است و با برنامه ریزی های انجام شده، گروه سایپا همچنان این روند را بیش از گذشته دنبال خواهد و این تهدید را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: گروه سایپا در صادرات محصول به سایر کشورها دو اصل را دنبال می کند که اول ارتقای برند شرکت سایپا و کشورمان ایران در بازارهای هدف و دوم کسب سودآوری برای این گروه خودروسازی و ارزآوری برای کشور است و بر همین دو اصل، صادرات خودرو در محور برنامه های اصلی گروه سایپا قرار دارد.

سروش تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته با تمام مشکلات موجود گروه خودروسازی سایپا توانست در حوزه صادرات قطعات خودرو به صورت SKD رشد ۲.۵ برابری نسبت به مدت مشابه را تجربه کند و در حوزه صادرات قطعات CBU هم رشد چشمگیری داشته است. همچنین در شش ماه نخست سال جاری مجموع صادرات گروه سایپا به نسبت مدت مشابه با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه های توسعه ای سایپا در ۵ محور تدوین شده که با تکمیل شدن موارد به اطلاع عموم رسانده خواهد شد گفت: در خصوص موضوع صادرات، محور اصلی فعالیت گروه سایپا، توسعه بازارها است که متاسفانه محدودیت های بین المللی مانع و سد بزرگی برای این منظور می باشد.

مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: با توجه به تغییر نرخ ارز در حال حاضر فرصت های صادراتی زیادی برای گروه وجود دارد ولی محدودیت های نحوه انتقال ارز یکی از بزرگترین مشکلات است که همکاران بنده به شدت در حال پیگیری و برطرف کردن مشکلات هستند تا بتوانیم توسعه محصولات شرکت را بیش از پیش داشته باشیم.

وی مهمترین عامل کسب عنوان صادرکننده برتر کشوری توسط سایپا را پایین بودن قیمت محصولات دانست و گفت: علاوه بر قیمت رقابتی محصول، کیفیت متناسب با خودرو هم در بازارهای هدف توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند و گروه سایپا توانسته به عنوان صادر کننده برتر معرفی شود.

گفتنی است در این مراسم، تندیس صادر کننده برتر ملی توسط معاون اول رئیس جمهور به مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اهدا شد. گروه خودروسازی سایپا، به عنوان پیشرو در حوزه صادرات خودرو در کشور تاکنون توانسته نه بار تندیس صادر کننده برترملی و دو بار تندیس صادر کننده ممتاز کشوری را دریافت کند که در این خصوص در کشور بی رقیب است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید