Performancing Metrics

تولید نفت ونزوئلا به خطر افتاد | اتاق خبر
کد خبر: 424748
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1398 - 19:07
با خاموشی گسترده
ونزوئلا یک بار دیگر با خاموشی گسترده روبه‌رو شد که مشکلات این کشور برای حفظ تولید و صادرات نفت در برابر تحریم‌های آمریکا را مضاعف می‌کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ونزوئلا که گفته می‌شود صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است، در بحبوحه بحران شدید اقتصادی و سیاسی، به شدت به درآمد نفتی خود نیازمند است.

خاموشی روز سه شنبه، دومین خاموشی گسترده این کشور در کمتر از یک ماه گذشته است و حتی پایتخت ونزوئلا و بیش از نیمی از ۲۳ ایالت این کشور را فراگرفت.

دو هفته پیش ونزوئلا با خاموشی گسترده‌ای روبرو شد که تولید و صادرات نفت این کشور را به خطر انداخته بود و باعث توقف فعالیت پایانه صادرات اصلی نفت و فرآوری نفت فوق سنگین این کشور در بندر خوزه شده بود. خاموشی روی فعالیت شرکت‌های شورون، روسنفت، توتال و اکوئینور که در این کشور حضور دارند نیز تأثیر گذاشت.

در حالی که دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا مدعی شده که روشنایی بسیاری از نقاط بازگشته است اما فعالیت‌های نفتی ونزوئلا ممکن است یک بار دیگر به خطر بیافتد.

مادورو یک بار دیگر آمریکا را متهم کرده و عامل این خاموشی خواند اما کاخ سفید منکر هر گونه مسئولیتی در این زمینه شد. تنش‌ها میان دو کشور با اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا و توقف صادرات نفت ونزوئلا به این کشور بالا گرفته است. تنش‌ها میان آمریکا و روسیه بر سر ونزوئلا نیز با اقدام اخیر مسکو در اعزام دو هواپیما حامل ۱۰۰ نیرو در ونزوئلا تشدید شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، خاموشی اخیر ونزوئلا بدون شک روی تولید و صادرات نفت این کشور تأثیر می‌گذارد و برای اوپک که تلاش می‌کند سطح ذخایر نفت جهانی را پایین برده و قیمت‌ها را تقویت کند، یک پیروزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید