Performancing Metrics

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده | اتاق خبر
کد خبر: 432158
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1398 - 23:07
یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت: پیش‌بینی‌ها بر آن است که در هفته آینده با توجه به کاهش تقاضا، داد و ستد و افت ارزش اونس جهانی، ارزش طلا و انواع سکه روند نزولی به خود بگیرند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا کشتی‌آرای اظهار کرد: در هفته گذشته ارزش اونس جهانی به بالاترین نرخ خود در محدوده ۱۵۵۰ دلار رسید و این افزایش نرخ عاملی شد تا با وجود تثبیت روند نزولی قیمت‌ها در بازار داخلی، قیمت طلا و انواع سکه با افزایش قیمت مواجه شود.

این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به اینکه بازار با ورود به محرم به سمت کاهش قیمت‌ها پیش می‌رود اما اونس جهانی از این موضوع جلوگیری کرد، یادآور شد: قیمت سکه تمام در حالی که کمتر از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود در پی افزایش ارزش اونس جهانی به محدوده چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید که با این تفاسیر محدوده نوسان سکه در حدود ۵۰ هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: از روز پنج‌شنبه اونس جهانی روند نزولی به خود گرفت و به محدوده ۱۵۱۰ دلار کاهش یافته و طی یک روز اونس جهانی با کاهش ۴۰ تا ۴۵ دلاری مواجه شد که بررسی‌ها نشان از آن دارد این افت ارزش اونس جهانی به واسطه کاشه تنش‌های اقتصادی میان چین و آمریکا بوده است.

کشتی‌آرای با اشاره به اینکه قیمت سکه تمام طی یک هفته گذشته در محدوده چهار میلیون و ۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در نوسان بوده است، گفت: در هفته‌های گذشته سکه تمام حباب خود را تخلیه کرد بود و در چند روز گذشته نیز حباب نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی تخلیه شد و شرایط به سمتی سوق پیدا کرد که ارزش سکه‌های یک گرمی بعد از مدت‌ها به کمتر از ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد: تخلیه حباب سکه های ریز نشان از آن دارد که میزان تقاضا در بازار به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر میزان عرضه افزایش یافته است.

وی در رابطه با آخرین نرخ انواع سکه و طلا گقت: سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۷۰ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۹۱۰ هزار تومان، هر مثقال طلای خام ۱۷ عیار  یک میلیون و ۷۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

کشتی‌آرای یادآور شد: پیش‌بینی‌ها برای هفته آینده با توجه به روند کاهشی اونس جهانی، تقاضا و کاهش داد و ستد قیمت طلا و انواع سکه روند کاهشی به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید