Performancing Metrics

تاریخچه سایت و فروشگاه اینترنتی تکنولایف از ابتدا تا امروز | اتاق خبر
کد خبر: 450403
تاریخ انتشار: 29 مهر 1400 - 10:15
تکنولایف اولین فروش اینترنتی خود را در سال1386 با محصول MP4 Player که قلبی شکل بود، آغاز کرد که با توجه به نزدیکی به روز ولنتاین، در نوبه خود فروش خوبی به شمار می‌رفت.

تکنولایف اولین فروش اینترنتی خود را در سال1386 با محصول MP4 Player که قلبی شکل بود، آغاز کرد که با توجه به نزدیکی به روز ولنتاین، در نوبه خود فروش خوبی به شمار می‌رفت. این گام، آغاز فعالیت تکنولایف بود. این محصول، در وبسایت شخصی یک دوست معرفی و تبلیغ شد. پس از فروش نسبتا خوب این محصول، اولین وبسایت شکل گرفت.

تکنولایف از انتخاب تا خرید و ارسال سریع گوشی

  در ادامه با روند رشد این مجموعه و شکست‌های آن تا رسیدن به این نقطه آشنا خواهید شد.

تمرکز بر فروش MP3 pllayer و Mp4 player

نام اولین وبسایت www.JDX.ir بود که در اواخر 1386 راه‌اندازی شد که اختصاص به فروش MP3 player  و   MP4 palyer برند JDX داشت. فروش محصولات این برند در این وبسایت به اندازه‌ای بود، که توجه شرکتی که اقدام به واردات محصول این برند به ایران داشت، برانگیخت. اینگونه شد که این وبسایت در سال 1387 به این شرکت فروخته شد؛ این معامله، اولین خرید و فروش یک فروشگاه اینترنتی در ایران به شمار می‌رفت. ولی شوربختانه، به واسطه سوء مدیریت و تعطیلی دفتر این شرکت در ایران، در نهایت این وبسایت از دسترس خارج شد.

راه‌اندازی وبسایت www.tvshop.ir

پس از موفقیت وبسایت jdx.ir و سرمایه‌ای که از فروش آن به دست آمد، تصمیم به فروش محصولات در دسته‌بندی‌های مختلف گرفته شد، به همین دلیل وبسایت tvshop راه‌اندازی شد. این وبسایت در نهایت به دلیل کمبود وقت و سرمایه، شکست خورد و در بهمن 1387 رسما تعطیل شد.

راه‌اندازی وبسایت www.utex.biz

پس از تجربه‌ شکست وبسایت tvshop، تصمیم گرفته شد که وبسایتی جهت فروش محصولات UTEX راه‌اندازی شود. این برند، محصولات زیادی در دسته لوازم خانگی الکترونیکی تولید کرد. متاسفانه، این برند در ظرف کمتر از یکسال، به فعالیت خود در ایران پایان داد و در نتیجه فعالیت‌های این سایت نیز دیگر توجیه اقتصادی نداشت.

راه‌اندازی وبسایت pmc4.ir

همانطور که می‌بینید با تکنولایف از انتخاب تا خرید و ارسال سریع گوشی فاصله زیادی داریم.

پس از شکست در پروژه utex، تصمیم به راه‌اندازی وبسایتی جدید در خصوص MP3 palyer و Mp4 player از طریق وبسایت معتبر چینی pmp4.cc شد. در نهایت وبسایت www.pmp4.ir در سال 1388 تاسیس شد. این وبسایت به برند و محصول خاصی تعلق نداشت و تا سال 1393 (6 سال) فعالیت کرد. در آن زمان، عمده فروش محصولات این وبسایت، دستگاه‌های گیرنده دیجیتال dvb-t بود.

راه‌اندازی وبسایت bazisara.net

هم زمان با وبسایت بالا، وبسایت bazisara راه‌اندازی شد که روی فروش اینترنتی انواع کنسول‌های بازی تمرکز داشت ولی در تابستان 1389، به دلیل عدم سرمایه کافی و نبود تامین کننده مناسب، این وبسایت به کار خود پایان داد. شکت در این پروژه، به سادگی فاصله مشخص می‌کند که هنوز تا رسیدن به تکنولایف از انتخاب تا خرید و ارسال سریع گوشی گام‌ها و تجربه‌های زیادی لازم است.

راه‌اندازی وبسایت sonyshop.ir

در زمستان 1388، تصمیم به راه‌اندازی وبسایت sonyshop شد که منحصرا به فروش محصولات سونی اختصاص داده شد. البته قبل از راه‌اندای این وبسایت، قراردادی با شرکت بازرگانی ایران که تنها نماینده مجاز وارد کننده رسمی محصولات سونی در ایران بود، بسته شد. این وبسایت در زمان خود، موفقیت بالایی داشت و توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. تا جاییکه در سال 1389، کلوپ www.sonyclub.ir راه‌اندازی شد که طرفداران سونی، از آخرین اخبار و جشنواره‌های سونی در آن مطلع می‌شدند، ولی متاسفانه به دلیل آنکه این وبسایت تحت حمایت رسمی سونی قرار نداشت، دفتر سونی در آسیا خواستار تغییر آدرس این وبسایت شد. به همین دلیل، نام sonyclub.ir به technolif.ir در سال 1392 تغییر پیدا کرد. اینگونه شد که کلوپ هواردان سونی به دلیل عدم حمایت سونی و کمبود هزینه (علی‌رغم ترافیک بالایش) منحل شد.

در نهایت در تابستان 1392 تصمیم براین شد که وبسایت‌های www.pmp4.ir و www.sonyclub.ir با وبسایت www.technolif.ir یکی شود و به این ترتیب فاصله تکنولایف از انتخاب تا خرید و ارسال سریع گوشی کم و کمتر می‌شد.

سخن آخر

اینگونه شد که از26 بهمن سال96 تاکنون، تکنولایف به ظاهری جدید، تصمیم به ارائه خدمات نوین به بازدیدکنندگانش می‌کند.

گفتنی است که از اول اسفند 96، شرکت پارس همراه کاسپین با شماره ثبت 3517 با خرید مالکیت تکنولایف، عضو رسمی تکنولایف شد. پارس همراه کاسپین، شرکتی است که در زمینه واردات، فروش و خدمات پس از فروش محصولات الکترونیکی از جمله گوشی‌های همراه فعالیت دارد. ؛ تکنولایف از انتخاب تا خرید و ارسال سریع گوشی، شما را در انجام یک خرید مطمئن و لذت بخش کمک خواهد کرد. 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید