Performancing Metrics

جهش شدید مصرف آب و برق | اتاق خبر
کد خبر: 361256
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 15:46
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تامین آب شرب کلانشهرهای کرمان، یزد، شیراز و اصفهان به سختی صورت می‌گیرد گفت: مصرف آب و برق در روزهای اخیر به بالاترین حد خود رسیده است.

اتاق خبر: علیرضا دائمی در خصوص آخرین وضعیت مصرف آب و برق در کشور اظهارداشت: با دوام گرمای بالای ۴۰ درجه در تهران و وجود گرمای هوای بیش از ۵۰ درجه در بخش عمده کشور میزان مصرف در روزهای اخیر در بخش آب و برق به بیشترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده، به نحوی که رکوردهای ثبت شده مصرف به‌ ویژه در بخش برق تاکنون در این صنعت سابقه نداشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اظهارداشت: خوشبختانه با پیش‌بینی‌های انجام شده و افزایش ظرفیت تامین آب در شهرهای مختلف از جمله تهران توانسته‌ایم به تقاضای بالای آب شرب پاسخگو باشیم، برای نمونه در تهران با وارد شدن سد ماملو به مدار مصرف توانستیم حجم آب ورودی به شبکه را افزایش دهیم.

دائمی افزود: مصرف آب و برق کشور به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده و در این وضعیت، ریسک پایداری ارائه خدمات نیز بسیار افزایش می‌یابد. وی با اشاره به افزایش مصرف آب شرب به حداکثر میزان خود گفت: بخشی از این جهش مصرف به دلیل افزایش جمعیت و بخشی مربوط به پایداری گرما در دو هفته اخیر بوده است، به نحوی که مصرف آب شرب در تهران در روزهای اخیر به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیش‌بینی‌های انجام شده و افزایش ظرفیت تامین آب در شهرهای مختلف از جمله تهران توانسته‌ایم به تقاضای بالای آب شرب پاسخگو باشیم، برای نمونه در تهران با وارد شدن سد ماملو به مدار مصرف توانستیم حجم آب ورودی به شبکه را افزایش دهیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به تامین آب شرب در دیگر کلانشهرهای کشور گفت: هم‌ اکنون در شهرهای مرکزی کشور همچون کرمان و یزد و اصفهان و شیراز تامین آب به سختی انجام می‌شود، در شهر کرمان بخش عمده آب از منابع آب زیرزمینی تامین می شود و در شهرهای اصفهان و شیراز به دلیل کاهش ذخیره آب در سدهای تامین کننده، در عرضه آب با محدودیت مواجه هستیم، اما با این وجود آب شرب مردم را تامین کرده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی با بیان اینکه در زمان حاضر از ظرفیت حداکثر برای تامین آب در تهران و شهرهای بزرگ روبرو هستیم گفت: در بخش آب پیش‌بینی می‌شد که با توجه به گرما و تغییر اقلیم مصارف بسیار بالا رود و از ابتدای سال آماده این شرایط بودیم، اما از مردم می‌خواهیم برای تدوام خدمات در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی آب و برق در کشور وجود ندارد افزود: در روزهای گذشته در شهرهای بزرگ خوشبختانه مصرف کنترل شده، اما در شهرهای کوچک شاهد افزایش مصرف بوده‌ایم، اگر مدیریت مصرف در ساعت پیک مصرف شود و حادثه‌ای برای شبکه اتفاق نیفتد، خدمات آب و برق هیچ وقفه‌ای نخواهند داشت. دائمی به وضعیت تامین آب در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: در بخش آب به صورت طبییعی با کمبود مواجه هستیم و بسیاری از روستاهای کشور هم‌اکنون با تانکر آبرسانی می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید