Performancing Metrics

چابک سازی و توانمندسازی از اهداف ادغام اتحادیه های صنفی است | اتاق خبر
کد خبر: 366884
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 19:43
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: هدف از اجرای مصوبه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی، چابک سازی و توانمند سازی و عدم تداخل در فعالیت صنوف است.

اتاق خبر: محمدعلی صدیقی افزود: برنامه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی مبنی بر ادغام  اتحادیه های همگن و مشابه، مصوبه ای است که باعث تشکیل اتحادیه های منسجم و مستقل می شود.

وی با بیان اینکه تجمیع اتحادیه ها به نفع همه صنوف خواهد بود، تصریح کرد: با اجرای این طرح، هزینه های صنوف کاهش می یابد ضمن اینکه بهتر می‌توان برای اصناف برنامه ریزی کرد.

صدیقی تصریح کرد: دنیا به سمت کوچک سازی واحدهای صنفی  پیش می رود و هم اکنون ما در کشورهای توسعه یافته و صنعتی شاهد تاسیس فروشگاه های بزرگ هستیم که این موضوع منجر به کاهش معضلات نظام توزیع شده و کاهش قیمت تمام شده را برای مصرف کننده به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف ایران از مصوبه هیات عالی نظارت استقبال می کند، گفت: در واقع اگر ما قصد داریم نظام توزیع را ساماندهی کنیم، باید به سمت اجرای این قانون پیش برویم و مزیت ادغام اتحادیه های صنفی را باید در عمل به منصه ظهور برسانیم.

صدیقی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد فعالیت برخی اتحادیه های صنفی با اعضای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر هستیم که فعالیت این اعضا تنها منجر به افزایش هزینه های جاری آنها می شود؛ بنابر این توصیه بنده به عنوان یک عضو متولیان اصناف کشور این است که برخی اتحادیه ها برای اجرای طرح ادغام مقاومت نکنند چرا که افزایش هزینه های سربار نه تنها به ضرر مردم است بلکه در این میان نیز اعضای این مجموعه هم دچار ضرر و زیان خواهند شد.

وی افزود: مقاومت برخی از اعضای اتحادیه های صنفی طبیعی است؛ برخی از همین روسا به شیوه قدیم فعالیت های خود را انجام می دهند؛ بنابر این اتاق اصناف ایران در زمینه ادغام اتحادیه های صنفی درصدد برنامه ریزی و اقدام کارشناسی شده است که امیدواریم در نهایت بتوانیم رضایت روسای اتحادیه ها را جلب کنیم.

منبع: اتاق اصناف

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید