Performancing Metrics

پیگیر تعمیر و نگهداری شبکه برق هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 394256
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1396 - 19:36
یک مقام مسوول در شرکت توانیر خبر داد؛
شرکت توانیر طی جلسه ای با حضور کارشناسان ضمن آموزش و آشنایی با نرم افزارهای تعمیرونگهداری شبکه برق، این مقوله را آسیب شناسی کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، توسط دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال شرکت توانیر همایش آموزشی آشنایی با نرم افزارهای NEPLAN، XGSLAB با حضور شرکت های برق منطقه ای و شرکت های تعمیر و نگهداری، در شرکت توانیر برگزار شد.

مدیر کل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال شرکت توانیر در تشریح این جلسه گفت: در این همایش یک روزه بخش Asset Management از ویژگی های نرم افزار Neplan که به حفظ سرمایه ها و دارایی های فیزیکی اختصاص دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

هاشم علیپور با اشاره به موضوع بهره برداری اظهار داشت: اگر بهره برداری را دو شاخه کنیم یک شاخه آن مربوط به مطالعات شبکه و بحث کنترل کیفیت تجهیزات و لوازم یدکی و تحلیل حوادث و شاخه دیگر نگهداری تاسیسات شبکه است.

وی درخصوص کارهای انجام شده در این دفتر جهت نگهداری تاسیسات شبکه نیز گفت: جلساتی با شرکت های مختلف برگزار و پیشنهادهایی نیز در این زمینه گرفته شد و با توجه به اینکه شرکت های معتبر جهانی نرم افزارهای بسیار قوی در این زمینه آماده و در برخی از کشورها پیاده سازی کردند، این مباحث در هیات مدیره توانیر با حضور وزیر نیرو مطرح شد و یکی از وظایفی که به این دفتر محول شده راه اندازی مبحث تعمیر و نگهداری به صورت یکپارچه و هماهنگ با استفاده از مشاوران مورد تایید و صلاحیت دار است.

این گزارش می افزاید: Neplan نرم افزاری است که مهندسان برق می توانند از آن برای تحلیل شبکه های تولید، انتقال، توزیع، شبکه های برق صنعتی، سیستم های تولید انرژی تجدیدپذیر (توربین های بادی، انرژی خورشیدی و ...) استفاده کنند. این نرم افزار یکی از نرم افزارهای تحلیل و شبیه سازی الکتریکال است که از آن می توان برای برنامه ریزی، بهینه سازی و آنالیز شبکه های برق استفاده کرد.

گفتنی است محیط کاربری ساده و کاملا گرافیکی این نرم افزار باعث شده تا کاربران بتوانند به سادگی از این نرم افزار برای تحلیل تمامی شبکه های الکتریکال نظیر شبکه های تولید، انتقال و توزیع استفاده کنند. Neplan برنامه ای بسیار خوش ساخت و دارای رابط گرافیکی بسیار عالی برای ارتباط راحت بین کاربران و نرم افزار است. همچنین در این نرم افزار منوها و تحلیل شبکه های بزرگ بسیار ساده است. این برنامه به گونه ای ساخته شده که به اکثر نیازهای تحلیلی و محاسباتی سیستم های برق قدرت از قبیل محاسبات پخش بار، اتصال کوتاه، پایداری، حفاظت و ... پاسخ می دهد.

خاطرنشان می شود: محیط نرم افزار Neplan تقریبا مشابه با سایر نرم افزارهای همتراز نظیر etap و دیگسایلنت بوده و کاربرانی که با آنالیز سیستمهای قدرت آشنایی دارند می توانند بدون هیچ مشکلی با آن کار کنند. قدرت بالای این نرم افزار در انجام تحلیلهای گوناگون، صحت و دقت داده های خروجی و وجود ابزارهای متنوع تحلیل در آن باعث شده تا از این نرم افزار به یک نرم افزار محبوب جهت تحلیل و آنالیز شبکه های برق قدرت تبدیل شود.

محاسبات خازنگذاری بهینه، محاسبات قابلیت اطمینان، محاسبات هارمونیک، کاهش تعداد شین های شبکه، محاسبات پایداری ولتاژ، محاسبات پخش بار بهینه، بازآرایی شبکه های توزیع، حفاظت جریان زیاد و تعیین سطح مقطع مناسب کابل را می توان از امکانات و ویژگی های نرم افزار Neplan برشمرد.

از دیگر ویژگیهای این نرم افزار می توان به بهینه سازی شبکه های توزیع، پایداری سیگنال کوچک، محاسبات پخش بار، محاسبات راه اندازی موتورهای آسنکرون، محاسبات اتصال کوتاه، حفاظت دیستاتنس و محاسبات پایداری گذرا اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید