Performancing Metrics

ویروس‌های آنلاین چگونه گسترش می‌یابند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 395265
تاریخ انتشار: 4 تیر 1396 - 10:06
نداشتن آنتی‌ویروس، تعلل در به‌روزرسانی نرم‌افزارها، باز کردن فایل‌های پیوست‌شده به ایمیل و دانلود نرم‌افزارهای غیرقانونی از راه‌هایی است که می‌تواند به سادگی به آلوده شدن سیستم شما به انواع ویروس و بدافزار منجر شود

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در طول سه سال گذشته بیش از ۱۶ میلیون خانوار از داشتن مشکلات جدی در مورد ویروس‌های کامپیوتری گزارش داده‌اند. با دانستن این که تماشای چیزی در حالت آنلاین در واقع راهی برای حرکت به سمت هکرها به شمار می‌رود، می‌توان در برابر خطرات مختلف مثل خراب شدن رایانه (یا بدتر از آن) مواردی را رعایت کرد. به همین خاطر در وب‌سایت فتا، تعدادی از تله‌های ساده که اغلب منجر به آلوده شدن دیسک سخت می‌شود، آمده است.

یکی از اشتباهات گیج‌کننده و قابل اجتناب که همه در حال عمل به آن هستند، عدم حفاظت کامپیوترها در برابر ویروس است. نداشتن نرم‌افزار آنتی‌ویروس از شایع‌ترین راه‌های آلودگی به ویروس است. یک کامپیوتر بدون محافظ در برابر ویروس مانند یک ماشین بدون کمربند ایمنی است.

یکی دیگر از اشتباهات رایج بسیاری از مردم، غفلت در به‌روزرسانی‌های اساسی است. عدم نصب به‌روزرسانی قطعی نیز می‌تواند منجر به آلودگی به ویروس‌های آنلاین شود؛ به‌روز نگه داشتن سیستم‌تان می‌تواند با تغییرات ساده در تنظیمات انجام گرفته و در این حالت دیگر نیاز به فکر کردن دوباره درباره سیستم نیستید. اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است همین حالا آن را به درستی انجام دهید.

باز کردن فایل‌های پیوست‌شده به ایمیل، از آدرس‌هایی که فرستنده آن مشخص نیست، می‌تواند عواقبی مانند آلودگی به انواع ویروس‌ها و بدافزارها را در پی داشته باشد. به سختی قابل باور است اما مردم هنوز هم فریب این حقه کلاسیک را می‌خورند. بنابراین هرگز ضمیمه ایمیلی که نام یا آدرس فرستنده آن را نمی‌شناسید، باز نکنید.

کلیک یک جعبه محاوره‌ای عجیب بدون خواندن آن حتی برای یک بار راه را برای آلوده شدن سیستم شما باز می‌گذارد. هرگز بدون خواندن پیغام روی دکمه «ok» در جعبه محاوره‌ای کلیک نکنید. اگر یک آگهی اینترنتی می‌گوید که کامپیوتر شما آلوده است یا این که خارج از این صفحه نیاز به یک افزونه دارید، هیچ چیزی را کلیک نکنید؛ این یک تله است.

دانلود نرم‌افزار به طور غیرقانونی راهی برای هکرها و کلاهبرداران است که دوست دارند تا برنامه‌های مخرب را برای سرقت نرم‌افزار، موسیقی، فایل و فیلم مخفی کنند. هنگام دانلود فایل‌های رسانه‌ای از وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای مورد اعتماد استفاده کنید. همچنین از خودتان بپرسید، «آیا من باید اطلاعات کارت اعتباری خود را به این وب‌سایت بدهم؟»

هنگام دانلود فایل از درایوهای USB مراقب باشید، به خصوص زمانی که آن را از افرادی که نمی‌شناسید و مورد اعتماد نیستند، دریافت می‌کنید. بنابراین همیشه با احتیاط از درایوهای USB استفاده کنید. پورت USB یک راه عالی است که اجازه می‌دهد یک هکر به کامپیوتر شما حتی بدون نیاز به آنلاین بودن دسترسی داشته باشد.

ویژگی‌های ایمنی مهم را خاموش نکنید. سرویس‌های ایمیل مختلف در پیام دریافتی شما از عکس‌های مسدودشده جهان به عنوان یک ترفند خوب استفاده می‌کنند. اجازه مزاحمت با کلیک کردن روی دکمه «عکس‌های دانلودی» را ندهید. این کار شما را به روشن کردن ویژگی‌های دائمی سیستم وادار کرده و در نهایت شما از آن کار پشیمان می‌شوید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید