Performancing Metrics

قیمت مرغ برای مصرف کننده تا ۷۵۰۰ تومان منطقی است | اتاق خبر
کد خبر: 396835
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396 - 13:49
وزارت جهاد اعلام کرد؛
معاون وزیر جهاد گفت: امسال جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ تا ۵ درصد افزایش داشته و از این رو در تأمین گوشت گرم مرغ در سراسر کشور مشکلی وجود ندارد.
 
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حسن رکنی افزایش قیمت گوشت مرغ را گذرا و ناشی از استرس گرما و کاهش وزن نهایی دانست و اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته گوشت گرم مرغ در مراکز عمده عرضه مانند میدان بهمن بین ۶۹۰۰ تا ۷ هزار تومان عرضه شده که در مقایسه با دو سال گذشته، عدد بالایی نیست.

وی با بیان اینکه گوشت گرم مرغ در بعضی مناطق و در خرده فروشی‌ها به واسطه دست به دست شدن و حلقه‌های مختلف تا مصرف ممکن است با قیمت غیر منطقی عرضه شود، خواستار نظارت دستگاه‌های ذی ربط در این زمینه شد و تاکید کرد:قیمت گوشت مرغ گرم برای مصرف کنندگان تا هر کیلوگرم ۷۵۰۰ تومان منطقی است.

رکنی ظرفیت واحدهای تولید جوجه ریزی را با توجه به واحدهای پرورش مرغ بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز داخلی عنوان و تصریح کرد: تقاضا برای جوجه یکروزه موجب شده توازن عرضه و تقاضا بهم بخورد.

وی در مورد قیمت جوجه یکروزه نیز گفت: با توافق میان انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه و اتحادیه مرغ گوشتی عدد ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان برای هر قطعه جوجه مصوب شده که در زنجیره‌های تولید عملیاتی می‌شود و در مناطقی که تولید به طور پراکنده است در نشست‌های استانی این موضوع در حال بررسی است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت جوجه یکروزه بر تولید گوشت مرغ را بی تأثیر ندانست و اذعان داشت: در شرایط فعلی تولید جوجه یکروزه و گوشت مرغ منطقی است ضمن آن که شرکت پشتیبانی امور دام در صورت لزوم، مرغ‌های تنظیم بازاری را عرضه خواهد کرد.

وی ظرفیت جوجه ریزی سال گذشته در کشور را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد و پیش بینی کرد امسال حداقل ۳۰ درصد تولید جوجه یکروزه افزایش داشته باشد.

رکنی افزود: جوجه یکروزه در حال حاضر در بورس با قیمت پایه ۱۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه نوسان قیمت تخم مرغ را نیز مقطعی و ناشی از حذف تعدادی از گله‌های مرغ تخم گذار بر اثر بیماری آنفولانزا عنوان کرد.

وی افزود: حذف گله‌های مرغ تخم گذار در تولید امسال تخم مرغ تأثیر گذاشت و امیدواریم با تلاش‌های سازمان دامپزشکی، سلامت در تمام واحدهای تولید ایجاد شود.

رکنی ادامه داد: به رغم مشکلات شدیدی که در شش ماه گذشته در زمینه بیماری آنفولانزا و آسیب‌های آن به بعضی واحدهای تولیدی مرغ تخم گذار داشتیم با مدیریت در برنامه ریزی، تنش در روند کار تولید به حداقل رسیده است.

وی یادآور شد: سال گذشته از ۹۴۰ هزار تن پیش بینی تولید تخم مرغ، ۹۳۰ هزار تن آن محقق شد و برای امسال نیز تقریباً همین میزان تولید را پیش بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید