Performancing Metrics

قدرت تعاونی‌ها در رقابت‌پذیری آنها است | اتاق خبر
کد خبر: 398169
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1396 - 18:50
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تعاونی‌های تامین نیاز را در کاهش هزینه تمام شده، جذب مشتری و فروش بیشتر موثر دانست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید حمید کلانتری در نشست تعاونی‌های تامین نیاز تولیدکنندگان و فروشندگان، اظهار کرد: بخش اعظمی از مشکلات تعاونی‌ها به دلیل نوع نگاه به بخش تعاون است. باید نگاه سطحی به شبکه تعاونی‌ها تعییر کند و واگذاری‌ها با اولویت بخش تعاونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در دنیا به تعاون نهضت تعاون می‌گویند، چون با همکاری و برنامه مشترک کارها را پیش می‌برند.

کلانتری با اشاره به اهمیت نقش تعاونی‌های تامین نیاز اظهار کرد: اگر تعاونی‌های توزیعی با هم باشند از قدرت بیشتری برای رقابت در بازار برخوردار خواهند شد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جمع تعاونی‌های تامین نیاز باتری سازان و باتری فروشان سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: قدرت تعاونی‌ها در افزایش رقابت پذیری، بهره وری و کیفی سازی است و از این طریق قادر به رقابت با بخش خصوصی هستند.

معاون وزیر تعاون به تعاونی‌های باتری سازان و باتری فروشان تاکید کرد: امروز قیمت پسته در کشور را تعاونی پسته رفسنجان تعیین می‌کند. تعاونی‌های تهیه و توزیع باتری هم باید به جایگاهی برسند که قیمت را در بازار تعیین کنند و این کار با همدلی و هم افزایی محقق می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: بسیاری از کشورهای دنیا فاقد وزارت تعاون هستند، ولی بخش تعاون قدرتمندی دارند، لذا دولت باید کوچک شود و خواست دولت دوازدهم نیز حرکت به این سمت است تا کارها با اولویت بخش تعاون واگذار شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ماده 24 برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: در این ماده صراحتا اعلام شده تعاونی‌ها باید بخشی از وظایف دولت را برعهده بگیرند.

وی در ادامه از تشکیل کمیته‌ای متشکل از تعاونی‌های تامین و توزیع باتری به منظور بررسی مشکلات و مطالبات و مکتوب کردن پیشنهادات و نظرات آنها خبر داد.

کلانتری همچنین آمادگی وزارت تعاون را برای تشکیل اتحادیه تعاونی‌های باتری سازان و باتری فروشان و مذاکره با شرکت صبا باتری و وزارت دفاع برای اعلام ظرفیت تعاونی‌های این رسته اعلام کرد.

وی با بیان این که بخش اعظمی از بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، افزود: تعاونی‌های تامین و توزیع باتری می‌توانند برای تحول و نوآوری در بازار کار از فارغ‌التحصیلان رشته‌های برق و خودرو در واحدهای خود استفاده کنند.

معاون وزیر تعاون به تعاونی‌های باتری سازان و باتری فروشان پیشنهاد کرد: با توجه به آنکه طرح کارورزی هم اکنون در حال اجرا است، کارورزان را به خدمت بگیرند تا به مدت دو سال از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

در این جلسه که با حضور نمایندگان تعاونی‌های باتری سازان و باتری فروشان استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، یزد، شیراز و قم برگزار شده بود، تعدادی از مدیران تعاونی‌ها به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

اعمال تخفیف ویژه، رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده، تشکیل اتحادیه تعاونی باتری سازان و باتری فروشان، واگذاری اولویت توزیع و پخش باتری، افزایش قدرت رقابت پذیری و تقویت و حمایت وزارت تعاون و دولت از تعاونی‌های این صنف از مهم ترین خواسته‌های تعاونی‌های حاضر در این جلسه بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید